|
trmfk.no Trondheim modellflyklubb
|
IMAC STEVNE UDDUVOLL
Event starting Lør 04 Sep, 2010 04:09 for 2 days
Forum:
AKRO-gruppa
»
Nyheter - AKRO
Av: Ketil Aagesen
Skrevet: Man 09 Aug, 2010 07:41
Svar: 5
Visninger: 763
|
IMAC 2009
DATO: 4 - 5 SEPTEMBER
STED: UDDUVOLL, TRONDHEIM
Trondheim Modellflyklubb inviterer til IMAC stevne for klassene Basic, Sportsmann, Intermediate og Freestyle. Dette er en kon...
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Aune
Ble Medlem: 15 Sep 2009 Innlegg: 7
|
Skrevet: Tor 28 Jan, 2010 19:43 Tittel: Aurora 9
|
|
|
God kveld
Noen som har fått testet denne ? Skal til å gå til innkjøp av ny radio å syns denne så veldig interessant ut!
Står mellom den å Futaba 10C, noen som har noen formening ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
TJ Hanssen
Ble Medlem: 25 Aug 2009 Innlegg: 26 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Fre 29 Jan, 2010 21:03 Tittel:
|
|
|
Jeg kjøpte meg en Aurora 9 for en mnd's tid siden å jeg må si at jeg er storfornøyd. Solge faktisk 10C'n min, å beholder Auroraen.
Programmering på Auroraen er lekende lett. Vi snakker mer eller mindre "ett trykks-enkelt". Når du legger inn f.eks. en ny flymodell, får du enkle spørsmål som du trykker YES/NO på. Type: "Do you have retracts? YES/NO". Slik går den igjennom omtrent alt inntil den er ferdig programmert. En litt mer "fancy" funskjon er jo telemetri. Inntil videre gir den kun beskjed om batteristatusen i flyet, men HiTec har lovet nye funksjoner ettersom det kommer ny software.
Kom gjerne med lett mer spesifikke spørsmål, så skal jeg svare som best jeg kan.  _________________ Cessna 182 Skylane 1.40 size (CMPro)
F16 Fighting Falcon (EDF kjærre)
Kawasaki Ki61 Hien (Maiden gjenstår)
Der Jäger Dobbeldekker
Graupner MC-24 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Owe Jørgensen
Ble Medlem: 20 Nov 2009 Innlegg: 21
|
Skrevet: Fre 29 Jan, 2010 23:28 Tittel:
|
|
|
Tommy:
Jeg tror jeg kommer innom dere i mars en gang og kjøper en Aurora 9 om dere fører den. Synes 7C'en blir litt snever i framtidige muligheter. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Aune
|
Skrevet: Lør 30 Jan, 2010 22:53 Tittel: Lovende
|
|
|
Da blir det vel en Aurora 9 da
Har du kanskje erfaringer med annet Hitec utstyr også ? Har sett litt på HS-7940 til både gyro og cyclic, og muligens HG-5000 gyro ( alt Hitec ). Har du noen erfaringer med noe av dette ? Eller kanskje noe annet som er å anbefale ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
TJ Hanssen
|
Skrevet: Man 01 Feb, 2010 10:15 Tittel:
|
|
|
HiTec sin HG-5000 gyro er meget god etter min mening og er nok vel så god som futaba sin GY-401. Har montert denne i et par 400/450 size helimodeller, så det er kun der jeg har erfaring. Oppsettet på gyroen er meget enkel, og den har heller ingen initsialiseringstid. MAO er den klar til bruk så fort den får strøm. Servoen som jeg anbefaler brukt er HSG-5082MG som også HiTec sier gyroen fungerer optimalt med. HiTec sier denne er utviklet spesielt for HG-5000 for å få optimal ytelse i T-Rex 400-450 og liknende heli. Hvilket heli har du planer om å montere gyro og servo i?
Jeg har desverre ingen erfaring med HS-7940TH, men iflg. specsene er det jo en knall servo som er meget rask og som i tillegg takler LiPO (inntil 7.4V) uten å bli "ekkel". Dette har vel strengt tatt ingen betydning ved bruk i et heli, da gyroen bare takler 4.8V uansett. HS-7940TH er vel å merke en servo med standard størrelse, så skal du montere i et 400/450 size heli er nok HSG-5082MG å foretrekke. _________________ Cessna 182 Skylane 1.40 size (CMPro)
Der Jäger Dobbeldekker
Graupner MC-24 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Aune
|
Skrevet: Man 01 Feb, 2010 19:17 Tittel: kveld
|
|
|
Delene skal inn i en TT RAptor 50SE, fundert så lenge frem og tilbake på alt mulig når det gjelder radioutstyr her nå, klarer bare rett og slett ikke å bestemme meg
Kikket litt på Futaba sine BLS-251 for gyro og BLS-451 på cyclic også, virker som det skal være bra servoer..
hoff, vanskelig dette  |
|
| Til Toppen |
|
 |
TJ Hanssen
|
Skrevet: Tir 02 Feb, 2010 20:42 Tittel:
|
|
|
Servoen som følger med i HiTec HG-5000 kit'et er nok for liten til en Raptor 50, men BLS-251/BLS-352/BLS-451 er alle meget gode servoer. Etter sigende skal BLS-254 være en vanvittig god rudder/gyro servo. Vil anbefale å satse på den.  _________________ Cessna 182 Skylane 1.40 size (CMPro)
Der Jäger Dobbeldekker
Graupner MC-24 |
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet You cannot post calendar events in this forum Du kan ikke laste opp filer i dette forumet Du kan laste ned filer i dette forumet
|