| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
THK Thvedt
Ble Medlem: 05 Jan 2010 Innlegg: 41 Bosted: Vestlia - Trondheim
|
Skrevet: Man 01 Feb, 2010 10:11 Tittel: Søker flygelærer!
|
|
|
Hei,
Jeg har et ST-Models Cessna 182 som er litt oppgradert. Jeg har hatt det oppe i lufta en liten tur før det gikk litt i dass. Nå er det fikset, og er klar for ny runde - men denne gangen med en god del flere timer på sim i ryggen, og forhåpentligvis en som kan litt mer om flyging enn meg.
Flyet: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11139&i=0
Noen som kunne tenke seg å ta en tur når det blir litt varmere i været?
Jeg har en Futaba 6EX og trainerkabel (micropin til micropin).
Jeg er ikke medlem i TRMFK enda, men kommer garantert til å melde meg inn dersom jeg får i gang flyvingen.
Thor |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tommy Kviseth
Ble Medlem: 30 Jan 2009 Innlegg: 26 Bosted: Ila, Trondheim
|
Skrevet: Tir 02 Feb, 2010 21:11 Tittel:
|
|
|
Hei du.jeg blir gjerne med en tur og flyr.det trenger jo egentlig ikke og bli så mye varmere i været heller da.vinterflyging er jo topp det!bare ring meg på tlf.95734919 mvh Tommy _________________ Cmpro Extra 330l zdz50cc
Seagull Ultimate 90(26cc bensin)
Discus 4m seilfly
Hangar9 F-22 Raptor PTS
Hi-Tec Aurora9
Futaba 9c |
|
| Til Toppen |
|
 |
THK Thvedt
|
Skrevet: Ons 03 Feb, 2010 10:51 Tittel:
|
|
|
Flott
Hvor flyr du nå om dagen? På et islagt vann kanskje? Det er iallefall på et islagt vann jomfruturen gikk fra
Må ikke være veldig varmt i været, men nå om dagen er det 10-15 minus her i bartebyen - det er noe kaldt, både for hender, elektronikk og lipoene! Men 1 - 3 minusgrader og varmere er flott!
Har du en futaba-Tx slik at vi kan kjøre trainerkabel eller? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tommy Kviseth
|
Skrevet: Ons 03 Feb, 2010 16:36 Tittel:
|
|
|
Jeg flyr elektrofly oppe på kyvannet nå om dagen.der er det blitt brøytet ett stort område som funker som stripe.kjempefint der.og hvis man er der tidlig på dagen før skolen er over,så er det heller ingen som går på skøyter der el.l så det er perfekt.jeg liker ikke og fly når det er massevis av barn som leker der oppe.det er både uansvarlig og farlig.
Jeg har futaba 9c super sender ja,så hvis du har trainerkabel skal vi vel få fiksa litt flyging ja.når det gjelder kulda.så har jeg funnet en fin løsning på og holde batteriene varme.jeg har en liten sekk med meg som jeg har en flaske glovarmt vann i,og en håndduk utenpå.og så legger jeg bare batteriene inntil der.det funker kjempefint.var og fløy i dag i 12 minus og det gikk problemfritt.gode klær og bra fingerhansker funker en stund _________________ Cmpro Extra 330l zdz50cc
Discus 4m seilfly
Hangar9 F-22 Raptor PTS
Hi-Tec Aurora9
Futaba 9c |
|
| Til Toppen |
|
 |
THK Thvedt
|
Skrevet: Ons 03 Feb, 2010 20:26 Tittel:
|
|
|
Ahh, perfekt med måkt is på kyvannet!
Når på dagen, og hvilke dager pleier det å passe for deg? Jeg har jo da fulltidsjobb fra 8 til 4-5-6-7 på kvelden alt etter som. Så da er det bare helger igjen
Men siden jeg har et fleksibelt arbeid kan jeg helt sikkert ta fri en formiddag en eller annen hverdag, dersom det skulle bli aktuelt!
Det fungerer også å ha en del batterier på innerlomma også - litt avhengig av hvor mange man har! hehe! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tommy Kviseth
|
Skrevet: Ons 03 Feb, 2010 21:30 Tittel:
|
|
|
passer stort sett hver dag for meg.hva med søndag da? _________________ Cmpro Extra 330l zdz50cc
Discus 4m seilfly
Hangar9 F-22 Raptor PTS
Hi-Tec Aurora9
Futaba 9c |
|
| Til Toppen |
|
 |
THK Thvedt
|
Skrevet: Ons 03 Feb, 2010 21:33 Tittel:
|
|
|
Høres ut som en plan Så skal jeg få ladet batterier og gjort klart mest mulig! |
|
| Til Toppen |
|
 |
THK Thvedt
|
Skrevet: Søn 07 Feb, 2010 16:44 Tittel:
|
|
|
Det ble desverre ingen flygning idag - fryktelig skiftende vær!
Prøver lykken igjen en annen dag! Ta gjerne kontakt om noen skal ut å fly  |
|
| Til Toppen |
|
 |
|